miércoles, 1 de abril de 2020

4º A y B VALENCIÀ

4º A y B - VALENCIÀ

TEMA 10 – PÀGINA 102 – EL VERB. TEMPS I MODE
*(Per a copiar en la llibreta.)
TEMPS
Segons el moment en què se situa l'acció, el temps pot ser: PASSAT, PRESENT O FUTUR.
  • PASSAT: Sitúa l'acció abans del moment què es parla. Exemple: “Ahir nosaltres menjarem paella” ; “Jo he anat al parc”.
  • PRESENT: Sitúa l'acció en el moment en què es parla. Exemple: “Jo estic a casa” ; “Lluís va al forn”-
  • FUTUR: Sitúa l'acció després del moment en què es parla. Exemple: “Els meus pares i jo anirem al cine” ; “ “Ella estarà al parc a les cinc de la vesprada”.
ACTIVITATS
1.- Classifica les formes verbals del text segons el temps.
PASSAT
PRESENT
FUTUR





  • no cal copiar el text.
2.- Escriu cada forma verbal on corresponga.
  • (Copiar l'oració i col·locar els verbs on corresponga.)

MODE
Els temps verbals s'agrupen en 3 modes: INDICATIU, SUBJUNTIU I IMPERATIU, encara que hui sols vorem l'Indicatiu.
El mode Indicatiu és quan els temps verbals expressen accions reals.
* Per a copiar a la llibreta.
Activitat 3.- Tria l'opció correcta.
Més activitats
4.- Subratlla les formes verbals i classifica-les segons el temps que indiquen.
Laura dibuixà un monstre molt divertit.
Irene farà un examen dimecres.
La meua cosina viu a Sardenya.
Els alumnes no aniran a classe aquest divendres.
Els meus pares anaren de viatge de noces a Venècia.
Gerard i Guillem són molt bons companys.
PASSAT
PRESENT
FUTUR






5.- Subratlla les oracions que estan en mode indicatiu.
Tant de bo fóra ja estiu! Pere està content amb les notes.
Clara va a escola amb autobús. Marta, tanca la porta!
Done’m el diari, per favor. No m’agrada el xocolate calent.

6.- Escriu una oració en present, una en passat i una en futur.
Present:
Passat:

Futur:

No hay comentarios:

Publicar un comentario