VALENCIÀ - REPÀS TRIMESTRAL
1.- Tria el determinant, l’adjectiu i el verb correcte, i copia les oracions completes.
- Tots / Tot / Totes les pilotes blanca / blanques / blancs estan / està a l’armari.
______________________________________________________
Algun / Alguns / Alguna corredors russes / rus / russos arribaran / arriben demà.
____________________________________________________________
Quines / Quin / Quina sol tan esplèndid / esplèndida / esplèndids que fa / feia hui!
_____________________________________________________________
2.- Escriu el grau positiu d’aquests adjectius superlatius.
grandíssim: boníssima:
llestíssim: fortíssima:
rapidíssim: altíssima:
3.- Completa les oracions amb formes de present del verb cantar.
– Carles i Pau __________ en un grup de música.
– Jo ____________ en el concert de Nadal de l'escola.
– Vosaltres ___________ molt bé, quan voleu.
– La iaia ____________ una cançó de bressol.
4.- Copia les formes verbals anteriors on corresponga.
Primera persona del singular :
Segona persona del plural :
Tercera persona del singular :
Tercera persona del plural :
5.- Copia aquestes paraules on corresponga.
farmàcia • examen • compàs • menjador • magdalena • química
filosofia • compren • meló • fàbrica • bàdminton • algun
AGUDES PLANES ESDRÚIXOLES
6.- Escriu accent o dièresi quan corresponga.
- El meu vei Raul i la meua veina Hortensia treballen al zoologic.
- A la reunio de despus-ahir anaren tots els socis i socies del club.
- Dema dimarts farem dos examens: un de Llengua i un de Matematiques.
- Per Nadal regalarem paraigues nous a la tia Carme i a l’oncle Pasqual.
- El dia de Sant Dionis se celebra la conquesta de Valencia.
7.- Escriu el diminutiu i l’augmentatiu que correspon a cada substantiu.
DIMINUTIU AUGMENTATIU
OVELLA
OCELL
GAT
8.- Agrupa aquestes paraules en famílies i digues de quina paraula provenen.
• florir • mariner • floreta • panellet
• submarí • floral • fulles • empanar
• panet • florista • marina • fullaraca
• desfullar • panera • fullatge • marítim
_________________________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
___________________________________________________________
9.- Classifica aquests determinants en la graella.
cinc • molta • quin • primer • algunes • quanta
desé • vint • quines • pocs • dotze • segona
NUMERALS INDEFINITS INTERROG./EXCLAMAT.
Ordinals Cardinals
10.- Indica la persona i el nombre de cada forma verbal.
decidiu ►__________ • cauen ► _________
• anirà►__________ • ballaré ► _________
• toques ►_________ • riurem ► _________
11.- Encercla la síl·laba tònica de les paraules següents.
Papallona – fusta – águila – martell – escola - balcó
12.- Forma i escriu les paraules compostes
para cartes ______________________
obri plats _______________________
renta caigudes ____________________
13.- Analitza seguint el model.
estudies: 2a persona singular, verb córrer, segona conjugació, temps present.
treballarem: ________________________________________________
vingué: ___________________________________________________
fugiren: ___________________________________________________
14.- Torna a escriure el text canviant els infinitius per formes en present.
Hau! Jo Núvol Gris, vindre ací perquè voler l'amistat
amb vosaltres. La meua tribu rebrevos
i celebrar-ho amb la cerimònia de la pau
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
____________________________________________________________________
15.- Escriu els noms de les parts de la bicicleta assenyalades.
1 3
2 4
1.- 2.-
3.- 4-
No hay comentarios:
Publicar un comentario